In de klas

In de klas

Hoe krijg je leerlingen en studenten gemotiveerd en hoe kunnen ze hun eigen leerproces aansturen en in goede banen leiden? Hoe creëer je een verrijkende en empowered leeromgeving voor iedereen? Hoe zorg je voor een match tussen wat van de studenten wordt verwacht (zelfsturing) en wat de (aankomende) student verwacht (duidelijke instructies)? In de WERKplaats Aansluiting vo-ho is materiaal ontwikkeld voor beantwoording van deze vragen. En nog beter: om ermee aan de gang te gaan in de klas.

In de klas

Mo­ti­va­tie en zelf­re­gu­la­tie

Veel scholen en opleidingen willen dat leerlingen en studenten meer de regie krijgen over hun eigen leerproces, waarbij ze steeds zelfstandiger leren werken en verantwoordelijkheid leren nemen voor hun eigen prestaties. Maar hoe krijg je ze zover? Hoe krijg je ze gemotiveerd?

Di­ver­si­teit en in­clu­si­vi­teit

We zetten ons in voor een inclusieve leeromgeving: het creëren van gelijke kansen voor iedereen in het onderwijs en een cultuur waarin deze verscheidenheid aan talent zich thuis voelt en kan uitblinken. Een cultuur waarbij je jezelf mag zijn als leerling en student en die inspireert en motiveert.

Door­lo­pen­de (leer)lij­nen

Aan de doorlopende (leer)lijnen wordt nog gewerkt. Houd de website in de gaten voor updates.

Mo­ti­va­tie en zelf­re­gu­la­tie

Veel scholen en opleidingen willen dat leerlingen en studenten meer de regie krijgen over hun eigen leerproces, waarbij ze steeds zelfstandiger leren werken en verantwoordelijkheid leren nemen voor hun eigen prestaties. Maar hoe krijg je ze zover? Hoe krijg je ze gemotiveerd?

Di­ver­si­teit en in­clu­si­vi­teit

We zetten ons in voor een inclusieve leeromgeving: het creëren van gelijke kansen voor iedereen in het onderwijs en een cultuur waarin deze verscheidenheid aan talent zich thuis voelt en kan uitblinken. Een cultuur waarbij je jezelf mag zijn als leerling en student en die inspireert en motiveert.

Door­lo­pen­de (leer)lij­nen

Aan de doorlopende (leer)lijnen wordt nog gewerkt. Houd de website in de gaten voor updates.

Mo­ti­va­tie­pos­ters voor vo en hbo

Vanuit het lectoraat Motiverende Leeromgevingen van Hogeschool Rotterdam zijn twee motivatieposters ontwikkeld: een voor leerlingen een voor studenten. Een effectieve tool om motivatie te stimuleren in het klaslokaal.

Deze posters zijn gebaseerd op de motivatietheorie van Deci en Ryan. Competentie, Autonomie en Relatie zijn de drie psychologische basisbehoeften om ontwikkeling en motivatie te kunnen waarborgen.
Compententie: ik geloof en heb plezier in mijn eigen kunnen.
Autonomie: ik kan het zelf, hoewel niet altijd alleen.
Relatie: ik voel mij verbonden met anderen.

Mo­ti­va­tie­pos­ters voor vo en hbo

Vanuit het lectoraat Motiverende Leeromgevingen van Hogeschool Rotterdam zijn twee motivatieposters ontwikkeld: een voor leerlingen een voor studenten. Een effectieve tool om motivatie te stimuleren in het klaslokaal.

Deze posters zijn gebaseerd op de motivatietheorie van Deci en Ryan. Competentie, Autonomie en Relatie zijn de drie psychologische basisbehoeften om ontwikkeling en motivatie te kunnen waarborgen.
Compententie: ik geloof en heb plezier in mijn eigen kunnen.
Autonomie: ik kan het zelf, hoewel niet altijd alleen.
Relatie: ik voel mij verbonden met anderen.

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor nieuws over onze activiteiten

Bedankt voor je aanmelding!

Je ontvangt vanaf nu nieuws over onze activiteiten rechtstreeks in je inbox.

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor nieuws over onze activiteiten

Een moment...

* Verplichte gegevens